tiistai 5. maaliskuuta 2013

Bendy as the Bikram

Heippa! Oon tässä pitemmän aikaa toivonut löytäväni itelleni jonku uuden innostavan liikuntamuodon. Jumpat, zumbat ja muut on kivoja ja ajoittain niitä jaksaa paljonkin, mutta sitten aina tulee pieni kyllästyminen ja homma tuntuu suorittamiselta. Ostin nyt sitten kokeiluksi salikortin loputtua 10 päivän rajattoman passin läheiseen Bikram Hot Joogaan! Aiemmat joogakokemukset on aina vakuuttaneet mulle, että laji ei ole mun pala piirakkaa, liian hidastempoista, ajatus karkailee, ei tuu hiki, tylsää plaah jne. mutta tämä hot yoga olikin positiivinen ylläri. Bikram jooga ei ole liian meditatiivista, yhdessä asennossa ei tarvitse olla sataa intialaista lehmän vuotta vaan 90 minuutin sessio menee yllättävän nopeasti hikoillen ko pieni possu lähes +40 asteisessa huoneessa. Mun vaatteet on kirjaimellisesti ihan läpimärät kun raahaudun sieltä kaikkeni antaneena pois ja olo on täysin rentoutunut, kuin saunasta tullut. Vaikka se on siis todella rankkaa. Olis hauska saada Hemmo mukaan;) Alkuun ja välillä vieläkin kuumuus on hieman ahdistavaa, ekalla kerralla saliin mennessä meinasin tehdä U-käännöksen salin perällä, mutta rauhoitin mieleni tukeutumalla ajatukseen että pakko täällä on happea silti olla. No lämpöön kuulemma tottuu ja tuntuuhan se ihanalta kropassa. Aion jatkaa kokeilua ja toivon että tää auttais ensisijaisesti mun selkäjumeihin, haluaisin koko kroppaan semmosen ihanan vetreän olon, jolloin pääkoppaakaan ei kiristä sen eikä minkään muunkaan takia. Tänään taas!

Veikka näyttää miten joogataan. Veikalla myös paras asu hot joogaan.


Namaste ja Veikan savasana. En muuten laita toista kertaa vaaleita gollareita...


Tuleeko se isi, jooga alkaa!

Kertokaapa kokeneemmat joogit, kuinka monta kertaa viikossa olis hyvä vähintään joogata? 
Tota savasanaa voin helposti treenata päivittäin;)

Vetreää viikkoa!

-Mari


2 kommenttia:

  1. bikram yoga on mun uus rakkaus. aloitin sen kun muutettiin tänne jos menee tauko yli kahden päivän niin alkaa pinna kiristyä. niin haastavaa mutta niin rentouttavaa. uskon että kukaan ei nauti siitä tunnin aikana mutta tunnin jälkeinen fiilis on ihan mahtava. Mun lemppareita on ehdottomasti tasapainosarjan asanat :) mun minimi mennä on kolme kertaa viikossa mutta oon käynyt kuusikin kertaa viikossa. mulla on työt esteenä sillä tavalla että koska liikun jo työkseni niin joskus pitäis pitää lepopäiviäkin...mun mielestä kolme kertaa viikossa on hyvä, mulle on sanottu että jos käy kolme kertaa tai yli/vko olis hyvä kiinnittää huomiota extra suolojen ja mineraalien saantiin. mä juon aina tunnilla sekä vettä että xtend juomaa jossa on noi kaikki mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Sulta mie vähän niinkö tämän idean sainkin:) Ostin nyt jatkoksi kuukauden rajattoman kortin ja ajattelin pyrkiä käymään just ton 3 kertaa viikossa, katon sit miltä alkaa tuntumaan. Mulla tuli ekoilla kerroilla päänsärkyä ja alko pyörryttään niin otin kans Hemmolta jotain urheilujuomaa messiin niin auttoi. Mun lempiasana taitaa olla vielä se toiseksi viimeinen takareisien venytys ja se selän kierto kun tietää että lopussa ollaan:D Toivon että tästä tulis munki uus rakkaus ja intohimo, jota on vaan pakko päästä tekemään. Hyvältä ainakin vaikuttaa:)

      Poista